Praha, 30. července 2013: Asociace hypotečních makléřů (AHM) přichází se značkou kvality "FÉR hypotéka" (www.fer-hypoteka.cz). FÉR hypotéka staví na třech pilířích: profesionalita hypotečních makléřů, úzká specializace na hypoteční produkty a Etický kodex AHM. Vínové razítko se symbolem sovy budou členové AHM používat od srpna.

bridgemediaΑνδρικά Nike

Asociace hypotečních makléřů (AHM) zavádí značku kvality "FÉR hypotéka". Jejím smyslem je poukázat na úroveň služeb, kterou poskytují členové AHM. FÉR hypotéka staví na třech základních pilířích: profesionalita, specializace a etika.

Profesionalita

Hypoteční makléři/poradci členů AHM se věnují hypotečnímu poradenství na plný úvazek. Jejich činnost není "přivýdělkem" k jejich jinému zaměstnání, není ani brigádou při studiu. Hypotéky, které průměrný hypoteční makléř/poradce ročně zpracuje, se čítají v několika desítkách.

Specializace

Hypoteční makléři/poradci členů AHM se úzce specializují jen na hypoteční produkty, zprostředkovávají je výhradně makléřským stylem (nabízí produkty naprosté většiny bank, případně úplně všech). Nejsou prodejci mnoha dalších druhů finančních produktů. Potřebuje-li klient např. pojištění, postará se o něj obvykle jiný kolega, který se specializuje na pojištění, případně zcela jiný subjekt.

Etika

Každý z členů AHM se při vstupu do Asociace zavázal dodržovat Etický kodex AHM. Ten mj. říká, že zájmy klienta jsou vždy na prvním místě a že klient musí být komplexně a pravdivě informován o všech aspektech daného hypotečního produktu (např. související poplatky).

Značku FÉR hypotéka doprovází videospot

K zaváděné značce vzniknul sedmiminutový videospot, který demonstruje přínos hypotečních makléřů (videospot je na stránkách www.fer-hypoteka.cz). "Dali jsme si tu práci a oběhli jsme všechny banky, abychom získali nabídky na hypotéku pro náš modelový příklad," říká Petra Horáková Krištofová, manažerka AHM, která videospotem provází. "Primárním cílem bylo zjistit, kolik času tím člověk ztratí a jak se v nabídkách bank zorientuje," vysvětluje Petra Horáková Krištofová a pokračuje: "Výsledek nás velice překvapil: drtivá většina bank prezentuje do vytištěných nabídek úrokové sazby, ale už ne související poplatky, takže klient není s odstupem času schopen rekapitulace a objektivního porovnání."

Klienti by měli o své hypotéce více přemýšlet

Cílem celého projektu FÉR hypotéky je přimět klienty více přemýšlet o své hypotéce. "Aby se nenechali zlákat první nabídkou, kterou někde dostanou, aby se aktivně ptali na všechny poplatky a samozřejmě aby se nebáli zeptat toho, kdo hypotékám opravdu rozumí a je nezávislý," vysvětluje smysl značky Jan Kruntorád, předseda představenstva AHM.

Jako velké nebezpečí AHM vnímá například systém zejména drobných realitních kanceláří, které za provizi posílají klienty na jednu jedinou pobočku banky. Klienti v obavách, že je v koupi nemovitosti někdo předběhne, bezhlavě spěchají do této jediné banky a neuváženě podepisují hypoteční smlouvy (často "nakoupí" i jiné finanční produkty a "výhodné balíčky").

Dalším "strašákem" jsou univerzální finanční poradci, kteří zprostředkují ročně hypotéky v řádu kusů. "Jejich kvality s oblibou přirovnávám k chirurgovi, který třikrát ročně operuje slepé střevo a mezitím se věnuje dermatologii," líčí Jan Kruntorád a táže se: "Šli byste k takovému chirurgovi s apendixem? Myslím, že nikoliv."

Členové AHM zprostředkují každou pátou hypotéku v ČR

Členové AHM zprostředkovali v roce 2012 hypotéky za téměř 26 mld. Kč. Každou pátou hypotéku tedy v loňském roce zprostředkoval některý z jejích členů. Za první pololetí roku 2013 eviduje AHM hypotéky v objemu 16 mld. Kč, což je meziroční nárůst o 28%.  Celý hypoteční trh však za prvních šest měsíců letošního roku narostl "jen" o necelých 20%. "Nárůst tržního podílu i celkové produkce nás nesmírně těší, ale zároveň cítíme velkou odpovědnost. Právě proto přicházíme se značkou FÉR hypotéka, která nás zavazuje k určitým standardům, které se budeme snažit nejen dodržet, ale také neustále zvyšovat," dodává Jan Kruntorád.

Asociace hypotečních makléřů, sdružující renomované hypoteční makléře, byla založena v roce 2006. Aktuálně má 8 členů (1. EUROHYPOTÉKA, Bonnet.cz, FINEO Group, GEPARD FINANCE,  HYPOASISTENT, M&M reality holding, OPEN FINANCE a SOPHIA FINANCE) a její řady se každý rok rozšiřují. V roce 2012 členové AHM zprostředkovali hypotéky za téměř 26 mld. Kč.

www.fer-hypoteka.cz

Kontakt:
Petra Horáková Krištofová (manažerka AHM)
E-mail: Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.


Bezplatná schůzka

Zbývá 1000 znaků

FÉR hypotéka v Dobrém ránu

Byli jsme hostem České televize. V Dobrém ránu jsme si povídali o zpětné hypotéce.

 

Schůzka s makléřem AHM je nejkratší cestou k FÉR hypotéce.